Українське машинобудування впало майже на 55% в першому кварталі

Предыдущая новость Следующая новость

У I кварталі 2009 року вітчизняні підприємства машинобудування скоротили виробництво на 54,6% в порівнянні з аналогічним періодом 2008-го. Більше за всіх впало автомобілебудування - близько 85%. Відчутні втрати і у вагонобудівників, яким довелося скоротити виробництво удвічі. В той же час гарних результатів вдалося добитися цього року енергетичному машинобудуванню, пише "Дело". За оцінками експертів, його виробничі потужності в січні-квітні не тільки не простоювали, але на деяких підприємствах навіть були завантажені більше, ніж в I кварталі 2008-го. Не дивлячись на загальний спад в галузі, зазначають позитивну динаміку експерти і в авіабудуванні, якому цього року активно допомагає уряд. Падіння обсягів виробництва вагонобудівних підприємств експерти насамперед пов'язують з скороченням попиту на українську продукцію на ринку Росії. "Близько 80% всієї продукції українські вагонобудівні заводи проводять для російського ринку. Проте останнім часом попит впав. І російські підприємства почали витісняти українські", - говорить аналітик компанії Astrum Investment Management Ігор Білик. На його думку, відносно стабільна ситуація на "Азовмаші", який є найбільшим в СНД виробником залізничних цистерн. У свою чергу аналітики Foyil Securities стверджують, що в 2009 році добрий результат повинен показати Крюківський вагонобудівний завод. "Найбільшою конкурентною перевагою Крюківського вагонобудівного заводу є довгостроковий контракт з "Укрзалізницей" на постачання пасажирських вагонів. У 2009 році компанія планує поставити 200 пасажирських вагонів, що має принести їй близько 96 мільйонів доларів", - пояснюють в компанії Foyil Securities. Таку точку зору не розділяють в іншій інвестиційній компанії "Конкорд Капітал". "Як показує практика, "Укрзалізниця" до середини року скорочує свої плани щодо закупівлі пасажирських вагонів", - говорить аналітик "Конкорд Капітал" Олександр Паращій. Великі проблеми із замовленнями у єдиного в Україні виробника тепловозів холдингової компанії "Луганськтепловоз". Як розповів голова правління компанії Віктор Бикодоров, на початку 2009 року "Луганськтепловоз" завершив виконання замовлення для Російських залізниць і нового від російської сторони поки не отримав. "Зараз ми знаходимося у стадії укладення контракту з "Укрзалізницею" на виробництво 4 електропоїздів. Проте це замовлення дуже мале для нашого підприємства на 2009 рік", - говорить Бикодоров. Краща ситуація у авіабудівників. У січні-березні стабільно працювало найбільше українське авіабудівне підприємство - "Мотор Січ". Як вважає аналітик Foyil Securities руслан Патлавський, портфель замовлень на 450 мільйонів доларів в 2009 році повинен дозволити компанії "Мотор Січ" збільшити дохід на 25% в порівнянні з минулим роком. Завдяки підтримці уряду покращилася ситуація і на державних авіабудівних підприємствах. "Мова йде про 3,46 мільярда гривень, які Кабмін вирішив надати на підтримку Харківського державного авіаційного виробничого підприємства, Київського авіаційного заводу "Авіант" і Заводу "410 цивільної авіації". Це вже дозволило ХДАВП добудувати один літак для Лівії, постачання якого було раніше зірване. На черзі добудова літаків для Лаосу, Єгипту і Ірану", - пояснює Ігор Білик. Менше за всіх, на думку експертів, від кризи постраждали підприємства енергетичного машинобудування. "Я думаю, що в енергетичному машинобудуванні падіння обсягів виробництва в I кварталі не було. Навіть, можливо, було зростання", - пояснює аналітик "Конкорд Капітал". Його думку розділяє Ігор Білик: "Робота таких підприємств, в основному, будується на довгострокових договорах. До того ж таке устаткування енергетичного машинобудування, як турбіни або газоперекачуючі агрегати, постачається в основному на інфраструктурні проекти, перенесення реалізації яких маловірогідне, у випадку якщо проект вже запустили". Серед підприємств енергетичного машинобудування найкращі перспективи у НВО ім. Фрунзе. Цього року це виробниче об'єднання має портфель замовлень на 600 мільйонів доларів. До того ж аналітики припускають, що Сумське НВО повинне стати однією з ключових компаній при модернізації української газотранспортної системи в 2010-2016 роках, що, згідно прогнозам Foyil Securities, повинно принести компанії 630 мільйонів доларів доходу впродовж наступних 7 років. Варто додати, що українська автопромисловість тяжко переживає кризу. За підсумками чотирьох місяців падіння виробництва склало 90%, наприклад легкових автомобілів в країні було вироблено всього 22,8 тис - в шість разів менше, ніж рік тому, повідомив Держкомстат. Автовиробники розраховують відновити роботу не раніше осені, коли у імпортерів закінчаться дешеві автомобілі. За даними Державного комітету статистики, автовиробництво в січні-квітні в середньому скоротилося на 90% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Зокрема, виробництво легкових автомобілів знизилося з 147,39 тис до 22,8 тис (-84,5%), автобусів - з 3,69 тис до 336 (-90,9%), вантажних автомобілів - з 5,07 тис до 446 (-91,2%). На початку року більшість автомобільних заводів зупинили роботу і зараз продають складські запаси. Виробники вважають, що їхні показники були б ще гірші, якби ринок не захистили від імпорту. Нагадаємо, у зв'язку з кризою для захисту вітчизняних виробників уряд підвищив ввізне мито на імпортні автомобілі, яке було понижене в травні 2008 року з моменту вступу України у ВТО, з 10% до 23%. По материалам: NEWSru.ua

Источник: TUT.ua

Комментарии

Гость

2011-01-15 18:55:37
Добавить комментарий
Добавить отзыв